2021-02-24 08:58Pressemeddelse

Kansas A/S og Riwal Cycling Team indgår samarbejde med bæredygtighed i fokus

Riwal Cycling Team og Kansas A/S trækker i arbejdstøjet sammen i 2021 og indgår et samarbejde, hvor bæredygtigheden kommer til at være i fokus.

Med et mål om at bidrage til en bæredygtig natur og et bæredygtigt cykelhold indgår Kansas A/S og Riwal Cycling Team et samarbejde for 2021. Den velkendte danske producent af arbejdstøj bliver samarbejdspartner med Riwal Cycling Teamog hvor både ryttere og staff også kommer til at bruge bæredygtig fremstillet arbejdstøj, når der virkelig skal tages fat på værkstedet og til cykelløb.

“Cykling er en sport, hvor man er udenfor og i naturen, og derfor er vi hos Kansas A/S også særligt glade for at Riwal Cycling Team kommer til at bruge vores Red Dot Design-vindende tøj, der er lavet af 100 % genbrugsmaterialer, så vi støtter op om den bæredygtighed, som cykling er en hjørnesten i. Jeg tror, at Kansas A/S sammen med Riwal Cycling Team kommer til at få et stærkt og værdiskabende samarbejde både for os, for holdet og for naturen,” siger adm. direktør i Kansas A/S, Brian Bebe Andersen.

Han ser også frem til at være med på rejsen mod at blive et professionelt cykelhold igen, og de oplevelser, som det kan bringe med.

“Hos Kansas A/S er vi stolte over at være en del af Riwal Cycling Team. At være en del af et dansk cykelhold giver os øget synlighed, og vi bliver en del af de oplevelser, som holdet og businessnetværket skaber. Med ambitionen om at blive et professionelt dansk cykelhold igen så kan vi kun se, at de oplevelser kan blive større i fremtiden,” siger adm. direktør i Kansas A/S, Brian Bebe Andersen.

Landevejen og naturen er for Riwal Cycling Team den daglige arbejdsplads, når der bliver trænet og kørt løb i Danmark og Europa, og derfor er kommerciel chef på Riwal Cycling Team, Steffen Kromann, også glad for at have fået Kansas A/S med på holdet.

“Jeg er sikker på, at vi sammen med Kansas A/S kommer til at skabe mange oplevelser omkring vores cykelhold i fremtiden. Vi er glade for at kunne arbejde sammen med et så traditionsrigt dansk brand, der stadig kigger fremad med bæredygtige produkter, der skal støtte den natur, vi som cykelhold konstant opholder os i,” siger Steffen Kromann.

SJL.BrianPersonaleFoto

“Hos Kansas A/S er vi stolte over at være en del af Riwal Cycling Team.
At være en del af et dansk cykelhold giver os øget synlighed, og vi
bliver en del af de oplevelser, som holdet og businessnetvær
ket skaber."
adm. direktør i Kansas A/S, Brian Bebe Andersen

Om : En del af Hultafors Group

KANSAS ER GJORT AF ET SÆRLIGT STOF Vores rødder er på et sted, hvor udvikling, forskning og kvalitet danner grundlag for fremtiden, og den vigtigste råvare er de mennesker, som bor der og deres idéer. Det har formet Kansas som producent af arbejdstøj i verdensklasse. De krav og værdier som kommer fra håndværkere og fagfolk af en særlig støbning, er vævet ind i de tekstiler, vores arbejdstøj er syet af. Og det er helt bogstaveligt. Vi udfordrer de eksisterende standarder for arbejdstøj og udvikler vores egne tekstiler, Kansas Fabrics. Det er unikke stoffer, der med udgangspunkt i dig og dine arbejdsopgaver stræber efter at løfte niveauet for, hvad du kan forvente dig af holdbarhed, komfort og funktionelt design.

Maria Skau Madsen
Marketing Manager, Denmark